Veckans fråga har följt mänskligheten i många tusen år och den har inget definitivt svar. När du har sett filmen får du själv avgöra vad som är mest troligt. Hursomhelst är det inte enkelt. De tankar som diskuteras kräver reflektion för att kunna bearbetas, men de är sannolikt ett bra bränsle till spännande samtal i klassrummet. För lärare som undervisar yngre barn kan engelskan vara lite svår, men själva diskussionen är säkert värd att lyfta även för de som precis har börjat med räkna.
Relaterat
Matematiklyftet: kompetensutveckling genom kollegialt lärande
Publicerat:
Skribent: Gästbloggare
I Malmö stad är det under läsåret 2013/14 knappt två hundra lärare från grundskolan/gymnasieskolan/vuxenutbildningen som deltar i …
Sjöjungfru rör sig mot djupt hav
Publicerat:
Skribent: Eileen Laurie
Att gå och att undkomma livet skapar villervalla likt en flod. Sjöjungfru rör sig mot djupt hav. Det verkar tillgivenhet – …
Vilka sinnen lär vi oss med, VT2015?
Publicerat:
Skribent: Erik Lensell
Nu är det här, Malmö Naturskolas kursprogram vårterminen 2015! Wow, det är helt sprängfyllt med inspiration och fortbildning för s…
Senaste inläggen
Matematikvecka på Malmö delar
Publicerat:
Skribent: Annika Nilsson
”Vet du varför det är så kallt i tomma mängden? – För att det inte finns några element där.” Det finns en hel mängd intressanta sä…
När läsarna tillsammans sätter ord på böckers inneboende magi – om att använda textlösa böcker i undervisningen
Publicerat:
Skribent: Carolina Landin
Textlösa böcker är bilderböcker där historien i boken berättas utan hjälp från text. I stället baseras berättelsen helt på bildern…
Vägar till mer kunskap om hedersproblematik
Publicerat:
Skribent: Hanna Cinthio
Från och med hösten 2022 är arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck en del av läroplanen för grundskolan och gymnasiet. Skol…
Den här sidan skyddas av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och användarvillkor gäller.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
I enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (EU 2016/679), GDPR, och kompletterande nationell lagstiftning lämnar grundskoleförvaltningen i Malmö stad följande information om behandlingen av dina personuppgifter som sker när du väljer att kommentera artikel eller videoinslag på Pedagog Malmö. Läs mer här!