Gå direkt till innehållet

Matematik – upptäckt eller uppfinning? – TEDEd6

Publicerat: Skribent: Tobias Sonestedt
Tecknad människoskalle med olika bilder inuti.

Veckans fråga har följt mänskligheten i många tusen år och den har inget definitivt svar. När du har sett filmen  får du själv avgöra vad som är mest troligt. Hursomhelst är det inte enkelt. De tankar som diskuteras kräver reflektion för att kunna bearbetas, men de är sannolikt ett bra bränsle till spännande samtal i klassrummet. För lärare som undervisar yngre barn kan engelskan vara lite svår, men själva diskussionen är säkert värd att lyfta även för de som precis har börjat med räkna.

Kommentera

Din e-post publiceras inte. Obligatoriska fält är markerade med *

Den här sidan skyddas av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och användarvillkor gäller.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

I enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (EU 2016/679), GDPR, och kompletterande nationell lagstiftning lämnar grundskoleförvaltningen i Malmö stad följande information om behandlingen av dina personuppgifter som sker när du väljer att kommentera artikel eller videoinslag på Pedagog Malmö. Läs mer här!