Gå direkt till innehållet

Pedagogens dilemma

Publicerat: Skribent: Erik Lensell

I helgen slog jag på radion vid precis rätt tidpunkt, annars hade nog denna briljanta krönika av Johan Norberg i Godmorgon, världen! gått mig förbi.  Temat är bekant för oss som jobbar med förskola eller skola. Det är ett av de många dilemma vi kan ställas inför i relation till barnen- eller eleverna: Vad är det bästa för barnen? Vi har ansvar för barnen under verksamhetstid men samtidigt riskerar vi att hämma deras utveckling om vi kramar dem för hårt.

Vad undanhåller vi barn- och elever om vi inte låter dem få skrubbsår eller kan leka utan vuxnas ständiga uppsikt?

 

 

 

Kommentera

Din e-post publiceras inte. Obligatoriska fält är markerade med *

Den här sidan skyddas av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och användarvillkor gäller.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

I enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (EU 2016/679), GDPR, och kompletterande nationell lagstiftning lämnar grundskoleförvaltningen i Malmö stad följande information om behandlingen av dina personuppgifter som sker när du väljer att kommentera artikel eller videoinslag på Pedagog Malmö. Läs mer här!