Gå direkt till innehållet

Publicerat:

Linda, Lina och Jessica – En framgångsrik resa till ökad måluppfyllelse där eleverna äger och ser sitt lärande

Porträtt av tre leende kvinnor.

Istället för att låta eleverna anpassa sig efter läromedel i matematik valde vi att låta undervisningens innehåll och metoder anpassas efter elevernas förutsättningar. Vi visar här tydliga strategier för att planera och genomföra individualiserad undervisning med stöd av bland annat olika fokusområden. Ni får konkreta exempel på hur vårt förändringsarbete har gått till och hur vi har gjort NCM:s Förstå och använda tal till elevernas eget utvärderingsverktyg. Eleverna är delaktiga i klassens utveckling och var och en tar ansvar för sitt eget lärande.

Lyssna till Nydalalärarnas matematikresa på Pedagog Malmö Live!

Kommentera

Din e-post publiceras inte. Obligatoriska fält är markerade med *

Den här sidan skyddas av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy and användarvillkor gäller.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.