Publicerat:

Annika Agelii Genlott – STL – Skriva sig till lärande

Hur kan man sprida ny kunskap och vetenskapligt grundade innovationer i skolan? Skriva sig till lärande (STL) är en pedagogisk modell som med en språkligt grundad ansats integrerar digital teknik i pedagogiken. STL har använts under 5 år i Sollentuna och forskningsresultat visar på god måluppfyllelse hos eleverna. Idag bedrivs STL som en nationell satsning i Sverige. Elva av Sveriges kommuner har fått vara med i satsningen och Malmö är en av dem. Den här föreläsningen handlar om skillnaden mellan skolutveckling av 1:a och 2:a ordningen och hur man kan bedriva framgångsrik skolutveckling av 2:a ordningen, trots hinder och motstånd.
Annika arbetar nu som forskare inom Informatik vid Örebro Universitet samt som projektledare vid SKL.

Lyssna till Annika på Pedagog Malmö Live! den 27 september.

Red. Pedagog Malmö

Publicerat:

Skribent Red. Pedagog Malmö

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *