Evenemanget har avslutats.

Programmera i matematik med Scratch (omgång 2 pass 1)

Föreläsare: Johan Magnusson, Videdalsskolan

  • 2018-03-02
    13:00 - 16:00

Programmera i matematik med Scratch är en introduktion till hur du kan använda Scratch i matematikundervisningen för att möta det nya centrala innehållet i LGR11 som kommer att vara obligatoriskt från och med 1 juli detta år. I kursen kommer vi att rikta in oss mot årskurserna 4 – 6 där det i det centrala innehållet står att eleverna ska lära sig:

  • Hur algoritmer kan skapas och användas vid programmering.
  • Programmering i visuella programmeringsmiljöer.

…och årskurs 7 – 9 där eleverna ska lära sig:

  • Hur algoritmer kan skapas och användas vid programmering. Programmering i olika programmeringsmiljöer.

Det kommer att anordnas 3 utbildningsomgångar som var och en består av 2 pass á 3 timmar. När ni anmäler er till det första passet är ni också anmälda till pass nummer 2. Målet med introduktionen är att ni ska få tips på hur ni kan börja arbeta med programmering i er undervisning. Till hösten kommer fortsättningskurser att erbjudas.

Johan Magnusson, IT – pedagog på Videdalsskolan kommer att hålla i kursen tillsammans med Daniel Pamp, IT – pedagog på Pedagogisk Inspiration.

Obs! Platserna är begränsade till 3 per skola. Är det fler som är intresserade av att delta får ni gärna kontakta Daniel Pamp nedan. Vi gör vårt yttersta för att anordna så många platser som möjligt. 

Omgång 2 pass 1 är 2 mars 13:00 – 16:00
Omgång 2 pass 2 är 10 april 13:00 – 16:00

Har ni några frågor får ni gärna kontakta Daniel Pamp, IT – pedagog på Pedagogisk Inspiration på daniel.pamp@malmo.se

Mötesplats:  

adress:
Rönnblomsgatan 6A, 212 16, Malmö

Beskrivning:
Vänligen vänta vid receptionen i entrén så hämtar vi där.