Gå direkt till innehållet

Antal inlägg: 3

Delaktiga elever i likvärdiga klassrum

Publicerat: Föreläsare: Angelica Ioseinov

Föreläsningen berör hur man får eleverna delaktiga och skapar ett likvärdigt klassrum, men nämner även ansvarsfördelningen i styrkedjan. Stort fokus läggs på hur läraren i klassrummet säkerställer att eleverna blir aktiva och att undervisningen möter alla elever där de befinner sig.

Angelica Ioseinov är F-6 lärare (matematik, svenska och svenska som andra språk) och speciallärare i matematikutveckling och arbetar på Munkhätteskolan i Malmö. Angelica mottog Malmö pedagogpris 2021 i kategori grundskola.

Singaporematte är vad alla elever borde möta (del 2). Vad är problemet med matematikundervisningen?

Publicerat: Skribent: Angelica Ioseinov

Vad är det som gör Singapore till ett av de ledande länderna i (b.la) matematik? Tidigare när Singapore tillhörde Malaysia var de en nation som presterade dåligt i matematik och som låg långt ner på listan i internationella mätningar. När Singapore blev självständigt började de kika på vad forskning sa kring hur barn lär sig…

Singaporematte är vad alla elever borde möta

Publicerat: Skribent: Angelica Ioseinov

Lite bakgrund om vem jag är Jag är grundskolelärare F-6 i botten med inriktning matematik, svenska och svenska som andra språk. Efter att ha arbetat en del år och då intresset för matematikundervisningen ökade valde jag att läsa vidare till speciallärare i matematikutveckling. I dag arbetar jag på en skola i Malmö med ca 650…