Gå direkt till innehållet
Logotype Pedagog Malmö.

Redaktionen för Pedagog Malmö. Vi finns på Utvecklingsavdelningen/Pedagogisk Inspiration, Malmö stad.

Antal inlägg: 1353

Missa inget – följ Pedagog Malmö med nyhetsbrevet

Publicerat: Skribent: Red. Pedagog Malmö

Nu förbättrar och uppdaterar vi Pedagog Malmös nyhetsbrev, med läsarna i fokus. Att prenumerera på vårt nyhetsbrev är ett smart sätt att bekvämt och enkelt följa oss och ta del av artiklar, blogginlägg, filmer och poddar om arbetet i Malmös förskolor och skolor. – Hallå där, Lina Haskel, redaktör på Pedagog Malmö. Det är nypremiär för…

Följ oss – i valfri kanal

Publicerat: Skribent: Red. Pedagog Malmö

Terminsstart betyder också att Pedagog Malmös redaktion börjar publicera material igen; visste du förresten att vi har ett nyhetsbrev som gör att du snabbt och enkelt får full koll på allt som händer hos oss? Varje vecka, för att inte säga varje dag, under läsåret publicerar Pedagog Malmö nytt material som vill inspirera, belysa en…

Tack för det här läsåret!

Publicerat: Skribent: Red. Pedagog Malmö

Nu när ett läsår är över blickar Pedagog Malmös redaktörer tillbaka och tipsar om några artiklar från hösten 2021 och våren 2022. Vi på redaktionen, Fredrik, Mette och Lina, vill samtidigt passa på att rikta ett stort TACK till alla som så generöst delat med sig av sin kunskap och sina erfarenheter från skolan. Vårterminen…

Donohoo om kraften i den kollektiva förmågan

Publicerat: Skribent: Red. Pedagog Malmö

Jenni Donohoo, fil. dr i pedagogik, föreläste i mars på Pedagog Malmö Live. Temat var hur lärare gör skillnad för elever. Missade du föreläsningen kan du lätt ta del av den här igen. Jenni Donohoo är fil. dr i pedagogik, utbildare inom lärande, f d skollärare samt har publicerat flera artiklar och bästsäljande böcker. Hennes…

Om demokratifrämjande undervisning

Publicerat: Skribent: Red. Pedagog Malmö

I denna session från InnoCarnival 2022 får vi träffa Silvia Edling, professor i didaktik vid högskolan i Gävle, i en inspelad föreläsning om seendets betydelse för våra mänskliga handlingar. “Människor ser det de har kunskap om men tenderar att ignorera annat. För att på allvar arbeta med frågor som rör kunskap, demokrati och hållbarhet i…