Gå direkt till innehållet
Vildana Jugo

Vildana Jugo

Jag heter Vildana Jugo och jag arbetar som förste förskollärare i området Innerstaden 06. Jag är legitimerad förskollärare och jag har vidareutbildat mig till ateljerista och pedagogista. För mig är det viktigt att barnen känner att de är delaktiga i verksamhetsutvecklingen och att de hela tiden befinner sig i meningsfulla sammanhang, där de blir bemötta av nyfikna och engagerade pedagoger som kan utmana dem.

Antal inlägg: 5

Plastbytta med småpryttlar i.

Publicerat:

Nobeldagen på förskolan

Nobeldagen är något som uppmärksammas i Sverige och även i övriga världen. Det är första gången som vi nu på förskolan Balder uppmärksammar dagen. Det är mycket tack vare Amina, förskolläraren som kom till Balder i augusti månad. Amina har arbetat med Nobeldagen i sin förra förskola. Undervisning i förskolan Begreppet undervisning har förts in…

Två lådcyklar med hjälmar hängandes på styret.

Publicerat:

Cykelavdelningen på förskolan Rolf

På förskolan Rolf finns en cykelavdelning som startade för lite mer än ett år sedan. Avdelningen heter Vintergatan och tolv barn tillsammans med två förskolelärare cyklar iväg varje dag ca klockan 9:00. Tillbaka till förskolan kommer de klockan 12:00 för att äta lunch. Eftermiddagar stannar de på förskolan eller leker på förskolans gård. För att…

Lekhörna med dinosaurier.

Publicerat:

Leken som utvecklingsområde

Varje år väljer ledningen och personalen som arbetar i förskolan nya utvecklingsområden som man ska arbeta med under året. När man väljer utvecklingsområden brukar man välja något som man inte har arbetat tillräckligt med eller någonting som man behöver utveckla och vara bättre. Nu har vi i Innerstaden 06 bestämt att vi kommer att ha…

Händer skriver på gemensamt papper.

Publicerat:

Hur kan kollegialt lärande bidra till verksamhetsutveckling?

I Området Innerstaden 06 ser vi värde i kollegialt lärande och vi är väl medvetna om att den bästa fortbildningen sker i den egna verksamheten. I området finns fyra olika fokusgrupper där pedagoger från sex olika förskolor träffas och reflekterar tillsammans. Träffarna används för att fokusera på reflektion och att se hur dokumentation kan påverka…