Temabloggsbild

Inkludering på riktigt

Välkommen till bloggen Inkludering på riktigt. Här kommer Elizabeth Florez, Karin Jannert-Romée och Marika Johansson att lyfta erfarenheter från sina möten med kursdeltagare från de tre skolförvaltningarna som kommer att bli processtödjare i Normkritiska perspektiv i sin verksamhet. Inkludering på riktigt har som syfte att medvetendegöra ett normkritiskt perspektiv i deras uppdrag vad gäller värdegrundsfrågor.

Antal inlägg: 11

Publicerat:

Drygt halvvägs i normernas spännande värld!

Vi har nu passerat mittstationen på vår normkritiska resa. 18 pedagoger från förskolan, grundskolan, gymnasiet – och faktiskt även vux – samlade i samma kupé på en gemensam resa – med målet att bli processtödjare i normkritiska perspektiv i sina respektive verksamheter. Så mycket vi vill hinna med – tiden bara rinner iväg! Peppade deltagare… Läs mer

Publicerat:

Hur definierar vi egentligen inkludering?

Nu har vi haft den första träffen med våra deltagare i utbildningen INKLUDERING PÅ RIKTIGT! – en processtödjarutbildning i normkritiska perspektiv med deltagare från förskolan, grundskolan och gymnasiet. En atmosfär som strävar efter att bjuda in till pedagogiska “skolformsöverskridande” normutmanande möten – detta var vår önskan och ambition inför första träffen. I detta första pass… Läs mer

Publicerat:

Inkludering på riktigt - Med normkritiska glasögon i bagaget börjar vår resa - om tre dagar kör vi!

På torsdag möts 18 pedagoger från Malmös förskolor, grundskolor och gymnasieskolor i en unik utbildning! De tre skolförvaltningarna har – i en satsning på att skapa en röd tråd i det normkritiska arbetet – gett Pedagogisk Inspiration Malmö (PI) i uppdrag att ta fram en pilotutbildning i normkritiska perspektiv med pedagoger från förskolan, grundskolan och… Läs mer