
Visuellt stöd i undervisning och sociala sammanhang
Genus i förskolan, en skola som vände otrygghet till trygghet och en skolledare som vill utreda det som faktiskt funkar. Nu har det blivit dags för Pedagog Malmö att sammanfatta läsårets mest populära artiklar tillsammans med er!
Läsåret 2020-21 har varit ett turbulent år med mycket snabba omställningar till följd av pandemin. Nu börjar även vårterminen lida mot sitt slut och förhoppningsvis väntar fler möjligheter på andra sidan sommaren!
Och oavsett hur din sommar blir har vi plockat fram läsning du kan botanisera i! Har har vi samlat det som stuckit ut på Pedagog Malmö under läsåret 2020-21.
Läs om NO-klubben som lockade högstadie-eleverna att gå till NO-salen efter lektionstid och lösa mysterier med hjälp av kemi, fysik och biologi eller om rektorn som satte i system att utreda det som gick bra i verksamheten. På listan finns också berättelsen om hur pandemin fick förskolebarnen på Diamantens förskola att börja blogga med hjälp av pedagogerna och om hur Värner Rydénskolan kunde bli en tryggare skola.
Bland de mest lästa blogginläggen på Pedagog Malmö hittar vi Pontus Källströms ord om hur det är att vara manlig förskollärare, ett inlägg som många engagerat många, det syns inte minst i kommentarsfältet. Här finns också tipsen för en lyckad fjärrundervisning som Martina Soomro skrivit om och såklart har ni velat läsa om 2020 års vinnare av Malmö Pedagogpris: Roza Risteska.
Här hittar du de tio mest lästa artiklarna under läsåret 2020-21:
Och de tio mest lästa blogginläggen:
Vad vill du läsa om på Pedagog Malmö? Har du en kollega som inspirerar dig med sitt arbetssätt, kanske en inspirerande bekant, chef, eller är det rent av du som hittat nya arbetssätt och metoder som du vill dela med dig av?
Tipsa oss genom att skicka ett mail till pedagogmalmo@malmo.se.
Du når oss också via Facebook där vi heter Pedagog Malmö.