Barn programmerar – varför då?
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
I Pedagogiska inspirations egen rapportserie bygger vi tillsammans kunskap över förvaltningsgränserna. I rapportserien samlas texter som de vetenskapliga utvecklingsledarna skrivit, ofta i samarbete med förskolor, skolor och universitet. Detta för att främja ett gemensamt kollegialt lärande när det gäller resultat, vetenskapliga metoder, teoretiska begrepp eller koncept som kan vara relevanta för förskolan eller skolans egna utvecklingsarbete eller i deras dagliga arbete.
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
Unga personer från Malmö om varför de har gjort avbrott från sina gymnasiestudier och vad som hade kunnat förhindra det.
I detta nummer presenteras resultaten från ett projekt där personal från vård- och omsorgsutbild…
I det här numret av rapportserien ”Forskning och skolutveckling i samverkan” redovisas uppföljning…
Syftet med utvecklingsarbetet, som tar avstamp i workshoppen HÅL som ges av Kreativt Lärcentrum (K…