Gå direkt till innehållet
Daniel Prsa och Linda Sikström, utvecklingssamordnare på PDM, Malmö stad.

Publicerat:

Kooperativt lärande – en introduktion

Är du nyfiken på kooperativt lärande? Linda Sikström och Daniel Prsa, utvecklingssamordnare på PDM/Utvecklingsavdelningen på grundskoleförvaltningen i Malmö, går här igenom grunderna. De visar också några strukturer för hur läraren kan organisera elevernas samarbete och interaktion med varandra. Målet är att uppnå hög delaktighet och lärprocesser av hög kvalitet.

Inledning – Kooperativt lärande

LGR 11 och kooperativt lärande

Kooperativa lärandets tre ben

Samarbetsfärdigheter

SPEL3F

Positiva effekter med kooperativt lärande

Struktur: ”Sant eller falskt”

Struktur: ”Fråga fråga byt”

Struktur: ”Bygga en triangel”

Det finns så mycket mer…

På Malmö delar finns ett arbetsområde om Kooperativt lärande där du finner strukturer, lektionsplaneringar och dokument som du kan använda om du vill jobba med Kooperativ lärande i ditt klassrum. LÄS MER HÄR!

LÄS MER om kooperativt lärande här!