Digitaliseringens påverkan på undervisning och lärande i Malmö stads grundskolor

alt=””
En futuristisk bild som symboliserar riktlinjer och stöttning kring användning av digitala verktyg i skolan skapad med hjälp av AI-verktyg.
Denna rapport sammanfattar uppdraget och det arbete som genomförts av vetenskapliga utvecklingsledare vid Pedagogisk inspiration Malmö för att kartlägga och ge insyn i digitaliseringens påverkan på undervisning och lärande i Malmö stads grundskolor.

Syftet med rapporten är att presentera vilka insatser som genomförts och vilka texter och analyser som producerats inom uppdraget samt var läsaren kan hitta dessa. Merparten av texterna finns tillgängliga på Pedagog Malmö medan andra ligger på intranätet Komin och därför bara är tillgängliga för medarbetare i Malmö stad. Som avslutning presenteras även några metareflektioner som de vetenskapliga utvecklingsledarna och samarbetspartner från Malmö universitet vill lyfta fram för diskussion i det fortsatta arbetet med digitaliseringsfrågor inom grundskoleförvaltningen.