Att vända frånvaro till närvaro
Systematiskt kvalitetsarbete i praktiken- vi SKA göra det tillsammans!
Som den uppmärksamme kanske också noterar, har vi även bytt namn i samband med formatbytet då vi framöver inte enbart kommer att fokusera på de språkutvecklande processerna utan på en rad olika processer i vår verksamhet som alla har systematiken, kvaliteten och lärandet gemensamt. Tanken är att det ska bli tydligt hur det vi förankrat i vetenskap och beprövad erfarenhet leder till positiva förändringar på klassrumsnivå, vilket ska gagna elevernas motivation och lärande. Vi kommer även att berätta om hur Rörsjöskolan-Zenith kommer att förvandlas till Mellersta Förstadsskolan under det kommande året. Vår förhoppning är också att vi efterhand kan utveckla våra vloggfärdigheter, så välkommen att följa med på en omvälvande och spännande resa!
Denna film är för närvarande inte tillgänglig eftersom den inte är tillgänglighetsanpassad med textning och/eller syntolkning. Redaktionen arbetar kontinuerligt med att tillgängliggöra så mycket material som möjligt och hoppas på er förståelse. Har du frågor, kontakta pedagogmalmo@malmo.se
Länken till det vinnande reportaget i Minibladet:
https://sydsvenskan.minibladet.se/lokalt/victor-ar-en-landslagsgymnast/
Skrivet av: Ulrika Wirgin och Nina Svensson
Föregående blogginlägg hittar du här: https://pedagog.malmo.se/2018/06/23/vad-ska-vi-gora-sprakutveckla-del-14/