Ett andra steg mot en transspråkande praktik
Detta är en andra rapport i Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
Detta är en andra rapport i Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
Det pratas mycket om AI och på många olika sätt. Inte bara utifrån möjligheter och problem, men…
I en nyligen publicerad artikel skriver vi om de dilemmaområden som lärare uttrycker att de upplev…
Hur kan olika verbala och icke-verbala uttrycksätt samverka i ett transspråkande syfte? I workshop…
Syftet med utvecklingsarbetet, som tar avstamp i workshoppen HÅL som ges av Kreativt Lärcentrum (K…
Hur kan digitala verktyg användas i matematikundervisningen för att främja kvalitet och inkluderi…
Denna rapport är ett resultat av Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
Hur ser relationen mellan digitalisering och likvärdighet ut? Anna-Lena Godhe, professor vid JönkÃ…
Sedan 2019 har skolförvaltningarna i Malmö stad tillsammans med fakulteten Lärande och samhälle vid Malmö universitet arbetat för att bygga upp en forskningsmiljö i samverkan mellan kommunen och lärosätet.
Den här rapporten sammanfattar uppdraget och det arbete som genomförts av Pedagogisk inspiration Malmö för att kartlägga och ge insyn i digitaliseringens påverkan på undervisning och lärande inom grundskoleförvaltningen.
Demokrati och digital kompetens går hand i hand, visar forskning. Vi har alla ett ansvar för att g…
Denna kunskapsöversikt över barns och ungas hälsa har tagits fram av docent Lisa Hellström på Malmö universitet på uppdrag från Pedagogisk inspiration Malmö (PI) och de tre skolförvaltningarna i Malmö stad.