
Lust, motivation och värde genom lärprocesser och karneval
4 februari 2025
Hur kan vi skapa en skola som stärker elevernas inre drivkraft och lust att lära? Forskning visar …
4 februari 2025
Hur kan vi skapa en skola som stärker elevernas inre drivkraft och lust att lära? Forskning visar …
22 januari 2025
Lärarnas skolutvecklingskonferens i Skåne vänder sig till forsknings- och skolutvecklingsintresserade lärare, förskollärare och skolledare. Under dagen varvas keynotes med presentationer och diskussioner av verkliga utmaningar, studier och lösningar för u
29 november 2024
Ett samverkansprojekt för att synliggöra möjligheter och utmaningar när dynamiska matematikverkt…
26 november 2024
Hur mår våra barn och unga? En filmad föreläsning och sammanfattning av en kunskapsöversikt.
14 maj 2024
Barn och ungas hälsa och välmående är en central fråga för förskolor och skolor. De tre skolf…
22 april 2024
Att dela med sig och ta del av utvecklingsarbeten, undersökningar och projekt är en viktig del i a…
22 april 2024
Andelen skolungdomar som upplever sömnbesvär, huvudvärk, nedstämdhet och andra psykiska besvär …
3 april 2024
I detta nummer presenteras resultaten från ett projekt där personal från vård- och omsorgsutbild…
19 februari 2024
Detta är en andra rapport i Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
24 januari 2024
I en nyligen publicerad artikel skriver vi om de dilemmaområden som lärare uttrycker att de upplev…
19 december 2023
Denna rapport är ett resultat av Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
18 oktober 2023
Den här rapporten sammanfattar uppdraget och det arbete som genomförts av Pedagogisk inspiration Malmö för att kartlägga och ge insyn i digitaliseringens påverkan på undervisning och lärande inom grundskoleförvaltningen.