
Lust, motivation och värde genom lärprocesser och karneval
4 februari 2025
Hur kan vi skapa en skola som stärker elevernas inre drivkraft och lust att lära? Forskning visar …
4 februari 2025
Hur kan vi skapa en skola som stärker elevernas inre drivkraft och lust att lära? Forskning visar …
10 januari 2025
Oavsett vad vi tycker om det så använder många elever AI, och det påverkar hur vi som lärare be…
1 oktober 2024
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
7 maj 2024
Digitala möjligheter finns sedan ett antal år tillbaka i samhället och skolan. Är det relevant e…
12 april 2024
Är kunskaper kring användning av AI en del av digital kompetens? Här kan du ta del av mina tankar…
27 mars 2024
Forskningskonferensen NERA är en viktig arena för kunskaps- och erfarenhetsutbyte rörande försko…
26 januari 2024
Det pratas mycket om AI och på många olika sätt. Inte bara utifrån möjligheter och problem, men…
24 januari 2024
I en nyligen publicerad artikel skriver vi om de dilemmaområden som lärare uttrycker att de upplev…
8 januari 2024
Hur kan digitala verktyg användas i matematikundervisningen för att främja kvalitet och inkluderi…
15 december 2023
Hur ser relationen mellan digitalisering och likvärdighet ut? Anna-Lena Godhe, professor vid JönkÃ…
18 oktober 2023
Den här rapporten sammanfattar uppdraget och det arbete som genomförts av Pedagogisk inspiration Malmö för att kartlägga och ge insyn i digitaliseringens påverkan på undervisning och lärande inom grundskoleförvaltningen.
26 september 2023
Demokrati och digital kompetens går hand i hand, visar forskning. Vi har alla ett ansvar för att g…