Digitaliseringens paradox – när skolan vill framåt, men står still
3 december 2025
Digitaliseringen i svensk skola rör sig snabbt framåt i styrdokument, samhällsutveckling och poli…
3 december 2025
Digitaliseringen i svensk skola rör sig snabbt framåt i styrdokument, samhällsutveckling och poli…
18 november 2025
Hej! Vi vill dela med oss av vårt blogginlägg om hur vi arbetar på fransklektionerna i årskurs 7…
22 oktober 2025
Jag har inte arbetat lika mycket med AI i franskan som resten av min klass, eftersom jag började pÃ…
20 oktober 2025
När jag genomförde en enkät om AI-användning i undervisningen på Höjaskolan var det inte bara …
14 oktober 2025
Izzet Izetov skriver om hur han upplever franskundervisningen på Höjaskolan och skolans arbete med…
2 oktober 2025
Hur kan AI bli en naturlig del av undervisningen? På Höjaskolan undersöker vi frågan med hjälp …
12 juni 2025
Under det senaste året har AI tagit plats i klassrummet. Inte som science fiction, utan som en konk…
27 maj 2025
Hur kan artificiell intelligens bidra till att utveckla elevernas språkfärdigheter och fördjupa d…
11 april 2025
Med stor entusiasm delade jag nyligen mitt blogginlägg om AI på Pedagog Malmös plattform. Mitt sy…
11 mars 2025
I en tid där teknologiska framsteg inte bara formar vår vardag utan även sätter ramarna för fra…
18 februari 2025
Det var för ungefär ett år sedan som jag bestämde mig för att utforska ett nytt och mer kreativ…
3 februari 2025
Det är lätt att fastna i vardagens krav – prov som ska rättas, scheman att följa och mål att …