Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Sök - Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Sök

39 sökresultat

  • AI-illustration som visar hur Ljubomir Devic håller i en lapp där det står 'AI-enkät'.

    Vårt AI-arbete på Höjaskolan tar nästa steg

  • Grupp av personer står framför tegelvägg med tekniska projekt i händerna, bredvid närbild av två egenbyggda elektroniska modeller vid ett fönster.

    Vår Rocket-Timer är färdig – innovation, lekfullhet och samarbete i klassrummet!

  • Barn med lockigt hår och rosa hårspänne sitter på någons axlar, klädd i mörk hoodie med vit dragsko, utomhusmiljö med gröna träd i bakgrunden.

    Vilken roll kan digitala verktyg, AI och STEM spela för barn i förskolan?

  • AI-genererad illustration som föreställer Ljubomir T Devic som undervisar elever. Texten 'Promptskola Höjaskolan AI-övningar i fokus' står på tavlan.

    Promptskola – nästa steg i varje lärarkollegiums AI-resa

  • Bild på Ljubomir T Devic som vinklar glatt mot kameran och texten 'Vad är det för problem jag försöker lösa?' och 'Varför är det här relevant för skolor/undervisning?'

    AI i franskundervisningen – så växer en idé på Höjaskolan

  • Höjaskolan
    En grupp med människor i bibliotek.

    Både utmaningar och möjligheter med AI 

  • Åhörare lyssnar koncentrerat på föredragshållare som pratar och gestikulerar.

    AI i skolan – Darth Vader eller Luke Skywalker?

  • en datorskärm som skjuter ur frågetecken

    Reflektioner om AI i undervisningen och kollegialt kunskapsutbyte

  • AI i undervisningen
    Ett träd som står på en bok och i boken står det 'AI in education'.

    Hjälp eller hinder? AI:s roll i att stötta elever

  • En människa sitter vid en dator.

    AI-teknik i skolan: En välsignelse eller utmaning?

  • AI
    En förskolepedagog ställer böcker i en bokhylla.
    2 minuter - Publicerad 28 februari 2025

    Utforskande av AI stärkte barnens språk

  • Person med grå t-shirt och svart nyckelband står framför vägg med färgglada kvadratiska plattor i gult, blått, vitt och rött.

    AI i franskundervisningen på Höjaskolan

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook