Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Sök - Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Sök

176 sökresultat

  • Rapportserie 9: Om erfarenheter av Re:flex
    Två personer står i en kontorsmiljö med armarna i kors framför en whiteboard fylld med färgade post-it-lappar och anteckningar. Bakgrunden visar arbetsyta med växter och projektplanering.

    ”Barn och elever ska få erfara, uppleva och uttrycka”

  • Illustration med collage av kamera, rosa kanin, klassiska skulpturer och dansare mot rosa bakgrund. Texten visar '#9' och 'Rapportserien Forskning & Skolutveckling i samverkan'

    ”Mina elever får mycket av det jag är trygg i”

  • Rapportserie del 8: Musikens roll i förskolan
    Två personer står utomhus framför en tät grön lövvägg. Den ena bär en mörk stickad tröja med en grön halsduk, den andra har en brun skjorta, en ljus scarf och en rosa basker.

    ”Musik i förskolan värdefull för språkutvecklingen”

  • Omslaget till rapporten om musik i förskolan visar en närbild på strängar.

    Musikens roll i Malmö stads förskolor

  • En bok ska inte bara läsas – den ska upplevas

  • Månadens forskare: Jenny Edvardsson

    “Skönlitteraturen kan vara både spegel och fönster”

  • Metoden Teach back för att säkerställa att vi förstår varandra

  • Elever och lärare minglar och samtalar. På en projicerad duk syns en elev göra en segergest.

    Lust, motivation och värde genom lärprocesser och karneval

  • Månadens forskare: Jonas Olofsson

    Vill se nya former av yrkesutbildningar

  • Ett träd som står på en bok och i boken står det 'AI in education'.

    AI i klassrummet: Det säger forskningen

  • Månadens forskare: Sven Persson

    ”Måste ha tillgång till forskning – och förstå dess principer”

  • Utblick: Kollegialt lärande

    ”Lagarbete och kollegialt lärande viktigt för skolutveckling” 

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook