Här är hela listan över nominerade till Malmö pedagogpris 2024!
Presentationer från PML18
En hel del av föreläsarna ville dela med sig av sina presentationer och projektgruppen har sammanställt dem i detta inlägget. Observera att listan kommer att uppdateras efterhand.
Digitalisering och framtidsspaning – Borgarskolan
Anna W Gustafsson – Skapande i digitala miljöer
Angelina Briggner – Digitala verktyg som stöd i undervisningen
Annica Trenneman, Eva Hörnblad och Vasil Kovacev – Pedagogiska kartor – SIS och Teachmeet
Axel Månsson – fem åttondelar av Teknik-kursplanen åk 7-9 uppnås med Arduino
Carina Bognäs – Matematik med QR-koder
Edward Jensinger – Adekvat digital kompetens – vad innebär det?
Helene Nyren och Emilia Nilsson – Att våga pröva och ompröva undervisningen med kontroversiella frågor
Henning Pettersson – Digitalisering och kreativitet
Jennie Rosén – Hur säkerställer man att hemmet hänger med i digitaliseringen?
Jenny Nyberg – Leda digitalisering mot 2022
Jesper Nilsson – Minecraft i onlinemiljö
Johanna Karlén – Hur och varför digitaliseringen är en framgångsfaktor
Magnus Hemborg – Digitaliseringsprocessens framgångar med hjälp av internationellt samarbete
Martin Erberth – Loggbok för kommunikation och bedömningsunderlag
Martina Soomro – Arbeta med BFL i kombination med IKT
Mia Lorentz – Digitala verktyg
Nina Bergin – Programmering med de yngre eleverna
Sandra Johannson – GeoGebra som digital lärresurs
Ulrika Burman – Salutogent perspektiv i en digital framtid
Bedömning för lärande och språkutveckling – Malmö Latinskola
Annika Hansen & Malin Hoff – Hejsvenska2
Camilla Levin och Karin Borg – Nyfiken på transspråkande?
Christina Hulten och Sara Otthen – Elevinflytande-elevdemokrati
Ingrid Nilsson, Sofia Svensson och Gunilla Neilan – BFL utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt
Jenny-Esbjörnsdotter-Karlsson-Sofie-Nilsson-och-Anna-Duncansson – Språkutveckling-och-bildstöd-för-högre-måluppfyllelse
Jesper Malmberg – 3+1, struktur för återkoppling och synligt lärande
Jim Cummins – Flerspråkiga elever – effektiv undervisning i en utmanande tid
Lisa Bolin – Begrepp i alla ämnen
Madeleine Smith – Matriser ett verktyg för utveckling
Maja Bergqvist – Hitta språket – praktiska övningar till Skolverkets material
Magnus Bengtsson, Eva Bringéus och Lisa Bolin – Reading to learn
Marcus Elmberg – Om cirkelmodell & matriser
Pamela Nasr och Apelgårdsskolan – Transspråkande i Malmö
Rigmor Jönsson och Camilla Prytz – Hur man arbetar formativt med lärandematriser som verktyg
Ledarskap och bemötande – S:t Petri skola
Angela Dosa Zitko och Andreas Sellbjer – Tillgängliga lärmiljöer
Anna W Gustafson, Fredrik Tillaeus, Alexandra Allard, Linda Freij, Åse Holmberg och Kerstin Ryning – Ledarskap i skolan – kollegialt lärande
Eva Karlsson – Elevledda utvecklingssamtal
Joanna Lundin – Inkludering i praktiken
Sonia Tota – Verbal dyspraxi i skolan vad gör vi i skolan
Organisera för lärande – Malmö Pauliskola
Angelica Ioseinov – Singaporematematik – lärarens roll för att lyckas i matematik
Eva Henriksson Garatea och Emma Wiking – Inkludera eleverna i det systematiska kvalitetsarbetet
Gudrun Löwendahl Björkman, Fahrudin Zejnic och Lisa Hellström – Generella förmågor
Izet Omanovic – Motivera och stimulera eleverna att arbeta med matematik
Katerina Kazelis – Dansa dig fram till lärandet (matematik)
Magnus Bergwall och Sofie Nyberg-Horning – Malmös lärare – en för alla, alla för en
Maria Jarlsdotter och Johan Ahx – En skola för alla – basundervisningen och stödtrappan
Peter Hayes – Achieving learning for all
Roza Risteska, Rahmatulah Sarwari och Elham Shakhtour – Effektiv studiehandledning
Vi har inte hunnit tillgänglighetsanpassa pdf-dokumenten till den här posten. Är du intresserad av att ta del av materialet, hör av dig till pedagogmalmo@malmo.se