
”Det borde lärare veta om Ramadan”
Där hittar vi Karin Alnerviks blogginlägg om sin roll som forskare på Pedagogisk Inspiration i Malmö. Så här skriver hon om förändringsarbetet inom förskolan i Malmö: ”Min erfarenhet är att förändringen inte kan pratas fram – den måste göras. Kommunikationen är naturligtvis viktig men inte avgörande i ett förändringsarbete. Samtal kan skapa bilder, idéer, förskjuta tankegångar och skapa entusiasm för förändring, men gör inte förändringen. Då handlar det om konkreta handlingar.”
Topplistan så här långt:
5. ”Förändring kan inte bara pratas fram – den görs”
6. ” Stödmaterialet för språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt – en stöttning för lärare och skolledare.”
7. ”Bilder som stöd – kontra bilder som stör”
8. ”Låt tusen röster höras och synas”
6. ” Stödmaterialet för språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt – en stöttning för lärare och skolledare.”
7. ”Bilder som stöd – kontra bilder som stör”
8. ”Låt tusen röster höras och synas”