NERA – skola på vetenskaplig grund
Forskningskonferensen NERA är en viktig arena för kunskaps- och erfarenhetsutbyte rörande försko…
Forskningskonferensen NERA är en viktig arena för kunskaps- och erfarenhetsutbyte rörande försko…
Pojkar upplever att de blir behandlade som grupp i skolan och att de därmed som individer har svår…
Detta är en andra rapport i Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
Det pratas mycket om AI och på många olika sätt. Inte bara utifrån möjligheter och problem, men…
I en nyligen publicerad artikel skriver vi om de dilemmaområden som lärare uttrycker att de upplev…
Hur kan olika verbala och icke-verbala uttrycksätt samverka i ett transspråkande syfte? I workshop…
Syftet med utvecklingsarbetet, som tar avstamp i workshoppen HÅL som ges av Kreativt Lärcentrum (K…
Hur kan digitala verktyg användas i matematikundervisningen för att främja kvalitet och inkluderi…
Denna rapport är ett resultat av Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.
Hur ser relationen mellan digitalisering och likvärdighet ut? Anna-Lena Godhe, professor vid Jönk…
Sedan 2019 har skolförvaltningarna i Malmö stad tillsammans med fakulteten Lärande och samhälle vid Malmö universitet arbetat för att bygga upp en forskningsmiljö i samverkan mellan kommunen och lärosätet.
Den här rapporten sammanfattar uppdraget och det arbete som genomförts av Pedagogisk inspiration Malmö för att kartlägga och ge insyn i digitaliseringens påverkan på undervisning och lärande inom grundskoleförvaltningen.