Barn programmerar – varför då?
1 oktober 2024
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
1 oktober 2024
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
5 mars 2024
Pojkar upplever att de blir behandlade som grupp i skolan och att de därmed som individer har svår…
17 januari 2024
Hur kan olika verbala och icke-verbala uttrycksätt samverka i ett transspråkande syfte? I workshop…
17 januari 2024
Syftet med utvecklingsarbetet, som tar avstamp i workshoppen HÅL som ges av Kreativt Lärcentrum (K…
21 september 2023
I Läslotsar i förskolan är det fördjupade högläsningen som står i fokus. Läslotsar i försko…
29 november 2022
Malmö präglas, som allt fler städer, av en omfattande diversitet. Detta får även en påverkan p…
13 april 2022
Det är andra gången förskolorna i Malmö har bjudits in att delta i InnoCarnival. Det innebär at…
23 mars 2022
Hur kan vi fånga barns röster om framtidens boendemiljöer?