Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Artikelarkiv - Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Artikelarkiv
  3. Forskning
  • Rapportserie 9: Om erfarenheter av Re:flex
    Två personer står i en kontorsmiljö med armarna i kors framför en whiteboard fylld med färgade post-it-lappar och anteckningar. Bakgrunden visar arbetsyta med växter och projektplanering.

    ”Barn och elever ska få erfara, uppleva och uttrycka”

  • Rapportserie del 8: Musikens roll i förskolan
    Två personer står utomhus framför en tät grön lövvägg. Den ena bär en mörk stickad tröja med en grön halsduk, den andra har en brun skjorta, en ljus scarf och en rosa basker.

    ”Musik i förskolan värdefull för språkutvecklingen”

  • Rapportserie del 7: Läslotsar i förskolan
    Två personer står nära varandra inomhus, en med orange hår och randig tröja med väst och scarf, den andra i ljusblå skjorta.

    ”Fördjupad högläsning ökar barnens engagemang”

  • Månadens forskare: Jenny Edvardsson
    Person i blå kofta står i en utomhusmiljö med träbänkar och ljusslingor, intervju för Pedagog Malmö.

    “Skönlitteraturen kan vara både spegel och fönster”

  • Hälsofrämjande arbete i förskola och skola 
    Tre personer står bredvid varandra i en ljus gång med cyklar i bakgrunden, klädda i vardagliga kläder och ytterplagg.

    ”Hoppas det främjande ska minska behovet av det åtgärdande”

  • NTA del 2
    Två elever arbetar med ett experiment vid ett träbord, med små komponenter, papper och limflaska, i ett klassrum med hyllor i bakgrunden.

    Så kan alla elevers lärande i NO främjas med NTA 

  • AI i undervisningen
    Ett träd som står på en bok och i boken står det 'AI in education'.

    Hjälp eller hinder? AI:s roll i att stötta elever

  • Läsning
    Vad läser du just nu? Utvecklingssamordnaren Anna Singhateh läser ”En duktig flickas handbok i mord” av Holly Jackson.

    Nu ska hela Malmö läsa mer

  • Månadens forskare: Jonas Olofsson
    Person i mörk kavaj står vid kajen med utsikt över Västra Hamnen och Turning Torso i Malmö.

    Vill se nya former av yrkesutbildningar

  • Forskning och skolutveckling i samverkan
    Tre personer står vid kajen med utsikt över centrala Malmö, byggnader och vatten i bakgrunden.

    Matematisk dialog med hjälp av digitala verktyg

  • Månadens forskare: Sven Persson
    Sven Persson i mörk jacka och scarf vid vattnet i stadsmiljö.

    ”Måste ha tillgång till forskning – och förstå dess principer”

  • Rapportserie del 5: Barn programmerar

    ”Programmering har öppnat för nya diskussioner”

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook