Barn programmerar – varför då?
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
Hur kan programmering främja barns lärande i förskolan? Det utgör fokus för denna rapport. Det…
Att ha handlett arbetslag i ögonblicksforskning har varit som att planera en äventyrsresa. Man pla…
Unga personer från Malmö om varför de har gjort avbrott från sina gymnasiestudier och vad som hade kunnat förhindra det.
Barn och ungas hälsa och välmående är en central fråga för förskolor och skolor. De tre skolf…
Digitala möjligheter finns sedan ett antal år tillbaka i samhället och skolan. Är det relevant e…
Att dela med sig och ta del av utvecklingsarbeten, undersökningar och projekt är en viktig del i a…
Andelen skolungdomar som upplever sömnbesvär, huvudvärk, nedstämdhet och andra psykiska besvär …
Är kunskaper kring användning av AI en del av digital kompetens? Här kan du ta del av mina tankar…
I detta nummer presenteras resultaten från ett projekt där personal från vård- och omsorgsutbild…
Forskningskonferensen NERA är en viktig arena för kunskaps- och erfarenhetsutbyte rörande försko…
Pojkar upplever att de blir behandlade som grupp i skolan och att de därmed som individer har svår…
Detta är en andra rapport i Pedagogisk inspirations följeforskning av sex grundskolors utveckling av en transspråkande undervisning. Projektet genomfördes av Grundskoleförvaltningen i Malmö stad.