”Att man kan tolka olika” — Ett följeforskningsprojekt om kursen Re:flex
Denna forskningsrapport är ett resultat av den följeforskning som genomfördes i samband med att G…
Denna forskningsrapport är ett resultat av den följeforskning som genomfördes i samband med att G…
Lärarnas skolutvecklingskonferens arrangerades för fjärde gången den 23 mars 2023 av Skånes kom…
I projektet Barn programmerar, används programmering som språk och metod när förskolorna arbetar…
På senare tid har det förekommit flera artiklar i olika medier där man på olika sätt kritiserar…
Lärare med fokus på olika ämnen och åldrar ser olika möjligheter och utmaningar med digitala ve…
Under flera år drev Komvux Malmö en ämnesintegrerad kombinationsutbildning där relativt nyanlän…
I vår roll som vetenskapliga utvecklingsledare på Pedagogisk inspiration Malmö har vi intervjuat …
Om att öka nyanlända vuxnas möjligheter att etablera sig i samhället.
Teknikundervisningen handlar om att öka förståelsen för hur teknik fungerar. På senare år har …
En viktig fråga för många lärare och specialpedagoger är hur de kan stötta andraspråkseleve…
Vid undervisning i NO-ämnen, används fler specialiserade digitala verktyg än i exempelvis SO-ämn…
Jag upplever att vi ibland pratar om hur arbetet i skolor leds på ett förenklat sätt.