Läsårets mest lästa: nr 2

Nu närmar sig upplösningen. Vilken artikel eller blogginlägg har fått flest läsare under läsåret som har gått?

På plats nummer två hittar vi ett blogginlägg från logoped Ida Rosqvist som handlar om språkstörning. Inlägget skrevs på den internationella dagen för att uppmärksamma språkstörning.

I inlägget beskriver Ida Rosqvist vad en språkstörning egentligen är för något men också vad man som skola kan göra för att möta eleverna som har denna störning.

Texten är matad med bra länkar, bilder och tips för den som vill veta mer.

Här hittar du inlägget.

Topplistan så här långt:
3. ”Förskolans leksaker väcks till liv om natten”
4. ”En skola för alla”
5. ”Förändring kan inte bara pratas fram – den görs” 
6. ” Stödmaterialet för språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt – en stöttning för lärare och skolledare.”
7. ”Bilder som stöd – kontra bilder som stör”
8. ”Låt tusen röster höras och synas”