Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  3. Undervisning
  • Bildstöd visar arbetsgång.

    Vad ska vi göra sen? – om att använda bildstöd för att stötta kring struktur och rutiner

    Idag tänkte jag fortsätta på temat med ett inlägg om hur man kan använda bildstöd som ett sät…

  • Kristina står i park.

    Lucka 8

    När det är dags för lucka 8 berättar Kristina om en plats i Malmö som ligger henne varmt om hj…

  • Jassim Ahmadi står på St Knuts torg.

    Lucka 7

    Var är ditt Malmö?

  • Lisbeth på stig i Käglinge.

    Lucka 6

    Dags att öppna lucka nummer sex och ta oss ut i naturen! God jul!

  • Barngrupp leker staty.

    Andra träffen – Teater Reagera

    ”Vi börjar med att ställa undan borden längs med väggen så vi kan samlas i en ring i mitten a…

  • Ljusbord med färgglada pluppar på.

    Är det pedagogisk dokumentation som vi bör satsa på för att driva förändring?

  • Hanin sitter på bänk i Kungsparken.

    Lucka 5

    I lucka 5 får ni veta vilken plats i Malmö Hanin gärna går till.

  • Rytminstrument ligger i rund ring.

    Puls, rytm och tempo

  • Oliver står vid station.

    Lucka 4

    I dagen lucka 4 i Pedagog Malmös julkalender blickar tolvåriga Oliver ut över Malmö.

  • Kvinna sitter på strand och slår ut med armarna.

    Lucka 3

    I Pedagog Malmös julkalender  lucka 3 ger Maria er sin bild av Malmö.

  • Elever färglägger teckning.

    Food hos knopparna

  • Stefan Lundström.

    Vad kan lärare lära av spel?

    Spelifiering eller gamification är begrepp som vi möter mer och mer i diskussioner om lärande.

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook