Varför blir det inte bättre än så här?
5 oktober 2020
Varför blir det inte bättre än så här? Detta är en fråga som vi har brottats med de senaste t…
5 oktober 2020
Varför blir det inte bättre än så här? Detta är en fråga som vi har brottats med de senaste t…
30 september 2019
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Malmö genomför varje år en undersökning kallad up…
26 april 2019
Lärarnas pressade arbetssituation diskuteras flitigt i olika forum idag. Förslag för att underlä…
5 oktober 2018
Jag har i flera olika sammanhang tagit upp dilemmat med att lägga upp kurser, och hur lätt det är…
21 september 2018
Allt systematiskt kvalitetsarbete bör enligt vårt förmenande vila på två huvudpelare. Den ena, …
21 september 2018
11 januari 2018
Jag funderar mycket över hur elever tänker och hur de kommer fram till slutsatser. Efter att ha av…
12 december 2017
11 december 2017
När GY11 infördes hamnade många historielärare ute på skolorna i ett besvärligt läge. En stor…
7 november 2017
Historieundervisningen är i mångt och mycket en kamp om tid och att fånga elevernas uppmärksamhe…
6 oktober 2017
Vi får aldrig en lärande organisation om eleverna lämnas utanför förändringsarbetet!
26 september 2017
Mina elever fick göra en övning där de skulle välja ut ett antal brytpunkter i en historisk epok…