Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Artikelarkiv - Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Om Pedagog Malmö
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Artikelarkiv
  3. Forskning
  • NTA del 2

    Så kan alla elevers lärande i NO främjas med NTA 

  • AI i undervisningen
    Ett träd som står på en bok och i boken står det 'AI in education'.

    Hjälp eller hinder? AI:s roll i att stötta elever

  • Läsning
    Vad läser du just nu? Utvecklingssamordnaren Anna Singhateh läser ”En duktig flickas handbok i mord” av Holly Jackson.

    Nu ska hela Malmö läsa mer

  • Månadens forskare: Jonas Olofsson

    Vill se nya former av yrkesutbildningar

  • Forskning och skolutveckling i samverkan

    Matematisk dialog med hjälp av digitala verktyg

  • Månadens forskare: Sven Persson

    ”Måste ha tillgång till forskning – och förstå dess principer”

  • Rapportserie del 5: Barn programmerar

    ”Programmering har öppnat för nya diskussioner”

  • Månadens forskare

    ”Det saknas ett gemensamt språkbruk när vi pratar om hälsa” 

  • Pedagog Malmös nyhetsbrev

    Pedagog Malmös nyhetsbrev blir månadsbrev

  • Ny serie: Månadens forskare

    Månadens forskare: Anna-Lena Godhe

  • Rapportserie del 4

    ”Detta hade kunnat förhindra avhopp från gymnasiet”

  • Forskning och skolutveckling i samverkan

    ”Börja med att skapa lärandemål”

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Utvecklingsavdelningen
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook