
Tryggare kan ingen vara…?
”Tryggare kan ingen vara....”en psalm som skrevs år 1850. Trygghet på 1800-talet och idag, fö…
Att kunna förutspå framtiden
Det här är den tredje delen av en serie blogginlägg som handlar om vår sociala hjärna och hur d…
Vårt ledarskap ger resultat och effekt för våra elever
Förtestet- att erbjuda möjlighet för eleven att visa sina nuvarande kunskaper och förmågor
Utrustade med lärandemål, en “rik” (bred och djup) summativ bedömningsuppgift och tydliga och…
Vill du så frö i vår örtagård?
Att bygga elevernas motståndskraft mot radikalisering i skolan
Våra kondoleanser går till offren och deras familjer för den gräsliga terrorattacken i Nya Zeela…
Högaffektivt = Högeffektivt, eller… hur var det nu det var?
Jag avslutar med ett litet klipp från en skola i Kina.
Nytt stödmaterial för skolors arbete med nyanlända elever
Kortare tid i förberedelseklass för elever som använder alla sina språk
Flerspråkiga elever blir mer delaktiga på lektionerna och behöver inte vara lika lång tid i en f…
Interaktion i klassrummet – en strategi för språkutveckling och BFL
För inte så länge sedan kom en ny språkutvecklingsstrategi för Malmö Stad. När skolorna tar s…
Vårt kvalitets- och förbättringsarbete baseras på data och evidens
Att följa ett barns utveckling och lärande är fantastiskt. Att dessutom få finnas med och leda …