Att välja, värdera och granska digitala lärresurser – tillsammans
Det finns ett enormt utbud av digitala lärresurser, som innebär ökade möjligheter att bedriva en…
Elevfokus eller undervisningsfokus?
Frågan kan tyckas konstig. Rent av befängd. Men jag kan inte hjälpa att jag ändå funderar på o…
Med blicken riktad mot oss själva, del 2
Rejält boostade av Christinas ord var det sedan dags för en gemensam lunch innan eftermiddag forts…
Med blicken riktad mot oss själva, del 1
Efter ett år när ingenting varit sig likt kände vi att där fanns ett behov av att rikta blicken …
Varför pratar vi om förväntningar och inte om krav?
Ledarskap – det är att skapa resultat genom andra. Därmed är det också alla ledares stora dile…
Fokusskifte från teknik till digital didaktik och behov av digitalt undervisningsmaterial
Inför omställningen till nätbaserad undervisning har fokus främst varit på den digitala teknike…
Den största vinsten – systematiskt kvalitetsarbete på Mellersta Förstadsskolan del 6
Den klarblå himlen, de vajande småbåtarna vid bryggan och solen som gör det svårt att inte kisa…
Oxievångsskolan har tilldelats kvalitetsutmärkelsen Skola för hållbar utveckling
Oxievångsskolan har tilldelas utmärkelsen Skola för hållbar utveckling from 2021-02-08.
Gemensamma digitala strukturer underlättar för modersmålslärare och studiehandledare
Vikten av gemensamma digitala strukturer inom en skola och över våra skolgränser har ställts på…
Digitala möten: nya vanor kräver nya rutiner
Det är väldigt mycket som är annorlunda just nu och samtidigt viktigt att vi fortsätter hålla s…
Värdefull bekräftelse i avstämning av fjärrundervisning på Oxievångsskolan
I Malmö har eleverna i årskurs 9 nyligen återvänt till sina skolor efter att ha börjat vårterm…