Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  3. Undervisning
  • Ulrika Wirgin och Nina Svensson.

    Vad SKA vi göra? Språkutveckla! (del 4)

    När vi nu har hållit dig på sträckbänken ett inlägg extra känner vi att det är dags att åte…

  • alt=””

    Samtal gör något

    När jag en morgon kom in i en förskolegrupp hörde jag att flera barn var borta på grund av olika…

  • alt=””

    Fortbildning i Scratch tillsammans med eTwinning

    eTwinning Sverige erbjuder en halvdag för dig som vill hämta inspiration och fördjupa dina kunska…

  • alt=””

    Det relevanta urvalet

    Som inledande uppgift till historia 1b gav jag en naturklass åk 3 i uppgift att utifrån en lista m…

  • Det snackas om…

  • alt=””

    10 tips för en god mottagning av nyanlända elever

  • alt=””

    Malmö delar – en didaktiskt resurs

    Utvecklingen av Malmö delar – en didaktisk resurs har pågått under en tid och parallellt fylls …

  • Ulrika Wirgin och Nina Svensson.

    Vad SKA vi göra? Språkutveckla! (del 3)

    Året var 1981 och jag skulle fylla åtta år och börja andra klass i den lilla, i alla fall på yt…

  • Människor sitter runt bord och samtalar.

    Mötesplatser för lärare – en långsiktig vinst

    Mina elever fick göra en övning där de skulle välja ut ett antal brytpunkter i en historisk epok…

  • Gammal karta över Malmö.

    Historiebruk i teori och praktik

    Skolinspektionen har undersökt ett stort antal skolors undervisning i historia (rapport 400-2013:68…

  • Tre elever gör tummen upp.

    Fibonacciklubben för matematikintresserade mellanstadieelever

  • Filmkamera står uppställd vid damm.

    Förmågan beskriva och förklara utifrån fältarbete

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook