Stämmer det att ”forskare kan ha hittat orsaken till dyslexi”?
Många som är intresserade av skola och som läser på sociala medier och tidningars sidor har nog …
Att jobba med forntiden på lågstadiet – Pedagogiska kartor
Arkeologen och muséipedagogen Thomas står inför en årskurs tre och berättar om vad en arkeolog …
Game of History- en kamp om tid!
Historieundervisningen är i mångt och mycket en kamp om tid och att fånga elevernas uppmärksamhe…
Malmö delar – en pedagogisk inspiration!
Lärandet bör vara lustfyllt! Hmm...tänker du, alla individer är ju så olika och olikheten gör …
Vad SKA vi göra? Språkutveckla! (del 7)
När höstlöven som bäst virvlar för vinden gör lovet sin entré vilket innebär ett något läg…
Skolan och den onda postmodernismen
Tillvaron är stundtals svår att ta in med alla sina avigsidor. Jag vet det och upplever det själv…
Att se mänskligheten genom konsten
Under hösten har förberedelseklasselever och åk 4-elever från tre skolor deltagit i konstprojekt…
Normkritik på Stora Likarättsdagarna 2017
Älskade förskolebibliotek!
Rapport från ett dansk-svenskt skolsamarbete på gång
Här kommer en rapport om ett pågående samarbete med en skola i Fredericia som kretsar kring his…
Redskap för en språkutvecklande undervisning
Alla lärare måste arbeta språkutvecklande för att en elev ska få tillräckligt med träning fö…