Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  • alt=””

    Sara Svensson – Arbeta praktiskt med Malmö Apps (GAFE)

    Sara Svensson ärbetar på Sorgenfriskolan och har lång erfarenhet av att använda Google Apps for …

  • alt=””

    Ewalotta Benndoff – att äga sitt eget lärande

    Ewalotta Benndoff. Hur lär sig barn och hur kan vi som lärare hjälpa dem lära och underlätta l…

  • alt=””

    Verklighetens Christopher Columbus – TEDEd1

    De närmsta veckorna kommer Filmkrönikan att presentera korta filmer från TED-Ed, vilka presentera…

  • Anders Holmgren

    Anders Holmgren – Bedömning för lärande

    Anders Holmgren är pedagogisk processledare på Lin Education och kommer senast från ett uppdrag s…

  • alt=””

    Linda Freij – Entreprenöriellt lärande

    En entreprenöriell lärprocess beskrivs ofta i termer av ”learning by doing”, ”trial and erro…

  • alt=””

    Eva Sjöholm – Arbeta formativt i hem- och konsumentkunskap

    Hur kan man lägga upp undervisningen utifrån kunskapskraven och förmågorna i vårt ämne?

  • alt=””

    Marie Sjöblom – Att få elever att prata matematik med varandra

    Marie Sjöblom diskuterar hur vi kan få elever att bli aktiva deltagare i matematiska samtal.

  • alt=””

    Richard Härnqvist – Att vara en flippad lärare

    Workshopen innehåller en föreläsningsdel och en ”hands on” del där du får prova att göra f…

  • alt=””

    En pinne i brasan

    Ja, jag vet inte men det känns som att något måste göras.

  • alt=””

    Sommarväder är relativt

    Veckans film tar oss söderut till sommarvärmen på vår sydligaste kontinent. Sommaren infaller h…

  • alt=””

    Louise Ridell Ehinger – NE.se

    Du vet väl om att du och dina elever har tillgång till Sveriges främsta uppslagsverk och ordböck…

  • Elever sitter i skolbänk.

    Eva-Lena Elfving – Formativt förhållningssätt i praktiken

    Eva-Lena kommer att utgå från praktiska exempel på hur du kan arbeta formativt tillsammans med di…

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook