Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  3. Forskning
  • Därför ska vi programmera i förskolan

    I projektet Barn programmerar, används programmering som språk och metod när förskolorna arbetar…

  • Digital kompetens i förskolans läroplan och i praktiken

    På senare tid har det förekommit flera artiklar i olika medier där man på olika sätt kritiserar…

  • Digitala verktyg i praktisk-estetiska ämnen – hur fungerar det?

    Lärare med fokus på olika ämnen och åldrar ser olika möjligheter och utmaningar med digitala ve…

  • Om konsten att skapa inkluderande lärmiljöer

    Under flera år drev Komvux Malmö en ämnesintegrerad kombinationsutbildning där relativt nyanlän…

  • Hur lär sig lärare att undervisa med digitala verktyg?

    I vår roll som vetenskapliga utvecklingsledare på Pedagogisk inspiration Malmö har vi intervjuat …

  • Att integrera språk och ämne i yrkesutbildning för vuxna elever med svenska som andraspråk

    Om att öka nyanlända vuxnas möjligheter att etablera sig i samhället.

  • Digitala verktyg och ämnet teknik

    Teknikundervisningen handlar om att öka förståelsen för hur teknik fungerar. På senare år har …

  • Att läsa skönlitteratur med andraspråkselever

    En viktig fråga för många lärare och specialpedagoger är hur de kan  stötta andraspråkseleve…

  • Ett genomskinligt kranium med synliga blodådror.

    Digitala verktyg i NO-undervisningen

    Vid undervisning i NO-ämnen, används fler specialiserade digitala verktyg än i exempelvis SO-ämn…

  • Personer samtalar i ett rum.

    Vad krävs för att leda skolutveckling?

    Jag upplever att vi ibland pratar om hur arbetet i skolor leds på ett förenklat sätt.

  • En vuxen sitter med två barn framför en laptop.

    Lärares inkluderande och kompensatoriska arbete med digitala verktyg och resurser

    När vi som vetenskapliga utvecklingsledare (Pedagogisk inspiration Malmö) intervjuat lärare och s…

  • Närbild på en mikrofon.

    Hur får vi syn på elevers erfarenheter av digitala verktyg i skolarbetet?

    Efter att ha intervjuat lärare från 52 grundskolor i Malmö stad fick vi möjlighet att intervjua …

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook