Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  3. Organisation och ledarskap
  • alt=””

    Varför pratar vi om förväntningar och inte om krav?

    Ledarskap – det är att skapa resultat genom andra. Därmed är det också alla ledares stora dile…

  • alt=””

    Fokusskifte från teknik till digital didaktik och behov av digitalt undervisningsmaterial

    Inför omställningen till nätbaserad undervisning har fokus främst varit på den digitala teknike…

  • Ulrika Wirgin och Nina Svensson tar en selfie.

    Den största vinsten – systematiskt kvalitetsarbete på Mellersta Förstadsskolan del 6

    Den klarblå himlen, de vajande småbåtarna vid bryggan och solen som gör det svårt att inte kisa…

  • alt=””

    Oxievångsskolan har tilldelats kvalitetsutmärkelsen Skola för hållbar utveckling

    Oxievångsskolan har tilldelas utmärkelsen Skola för hållbar utveckling from 2021-02-08.

  • alt=””

    Gemensamma digitala strukturer underlättar för modersmålslärare och studiehandledare

    Vikten av gemensamma digitala strukturer inom en skola och över våra skolgränser har ställts på…

  • Dator, tangentbord och mus.

    Digitala möten: nya vanor kräver nya rutiner

    Det är väldigt mycket som är annorlunda just nu och samtidigt viktigt att vi fortsätter hålla s…

  • alt=””

    Värdefull bekräftelse i avstämning av fjärrundervisning på Oxievångsskolan

    I Malmö har eleverna i årskurs 9 nyligen återvänt till sina skolor efter att ha börjat vårterm…

  • Fem ungdomar sträcker fram händerna.

    Hur engagerar jag mina medarbetare?

    Letar du efter ett organiserat och strukturerat sätt att engagera dina medarbetare, i grupper, för…

  • Laptop med google classroom på.

    Hur ser elevers digitala arbetsmiljö ut?

    Digitala verktyg och användningen av dessa har en viktig roll i dagens skola. Under omställningen …

  • Martina Soomro visar Google Formulär.

    Digitaliseringsprocess och systematiskt kvalitetsarbete på Hyllievångsskolan

    Självskattningsverktyget inom Varje elevs bästa skola - digital certifiering ger Malmös grundskol…

  • Person skriver med penna i röd bok.

    En novis skolledares dagbok

    Kära dagbok... det jag nu kommer berätta för dig låter helt obegripligt, jag vet. Vid en första…

  • En avancerad legofigur.

    Lego Wedo – Utveckla klassdynamiken och förbättra relationerna mellan eleverna

    För några år sedan gjorde grundskoleförvaltningen i Malmö stad en satsning inom Lego Education …

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook