Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  3. Undervisning
  • Barn sitter och läser i soffa och har tagit av skorna som ligger nedanför dem.

    Bibliotek + fritids = sant!

    Ett skolbibliotek ligger lite på gränsen mellan skola och fritids och har två uppgifter; en av de…

  • alt=””

    Kan elevernas idéer förändra skolmiljön?

  • Susanna Larsson Norra Sorgenfri gymnasium

    Julkalender 2018 lucka 17

  • Martin Rooth Borgarskolan

    Julkalender 2018 lucka 16

  • Zandrina Mcgowan Malmö international school

    Julkalender 2018 lucka 15

  • alt=””

    Det snackas om…

  • Ulf Malmqvist på kontor.

    Julkalender 2018 lucka 14

  • Jessika Ståhl Möllevångskolan

    Julkalender 2018 lucka 13

  • Karin Holmegaard.

    Julkalender 2018 lucka 12

  • Träskulptur som välkomnar in på området.

    Guldängen – barnens park

    Odlare börjar nu planera inför våren och sitter och bläddrar frenetiskt i frökatalogerna. Kansk…

  • Boklådor på bibliotek.

    Hugg några barn och läs!

  • Trappa där varje trappsteg har en gubbe på sig som blir gladare och gladare ju högre upp den kommer.

    Strategi 4 i Formativt förhållningssätt

    Att aktivera eleverna som lärarresurser för varandra.

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook