Att rita våra reflektioner
Idag funderar jag på den glädje och lekfullhet som jag har mött hos referensgruppens pedagoger n…
Hur kan vi få skolan att värdesätta dokumentationen från förskolan?
Jag heter Ulrika och arbetar på Glimmingehus förskola och är med i referensgruppen där vi samta…
I startgroparna med ASL efter Kom-i-gång-kurs
Till hösten är det åtminstone 40 Malmöpedagoger som tänker börja med 'Att Skriva sig till Läs…
Lååångdistansförhållande
Vem får vara ”människa”?
På onsdagen sitter vi i ett klassrum, i en ring som vi delar med högstadieelever. Vi börjar med e…
Avslut för läsårets ASL-nätverksgrupper
Att som pedagog börja med 'Att Skriva sig till Läsning' (ASL) som strategi i elevernas skriv- och …
Searching for Sugar Man
Förra veckans besked om Malik Bendjelloul tragiska bortgång fick tiden att stanna upp, om än för…
Skolfotboll mot rasism 2014
I mitten av maj möttes sjätteklassare från Johannesskolan, Nydalaskolan, Kroksbäcksskolan och So…
Litteracitet i en digital tid
Läsning idag är så mycket mer än den traditionella definitionen. Förmågan att kunna röra sig …
Skolbibliotek i fokus: Malmö latinskola
Malmö latinskola är en ny skola med en starkt estetisk profil. I januari 2014 flyttade skolan in …
Malmös antirasistiska elevnätverk
Förra veckan hade det Antirasistiska elevnätverket uppstartsmöte på Swedbank Stadion i Malmö.