Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  3. Forskning
  • Online learning står det på datorskärm.

    Forskningsgrundade råd för fjärr- och distansundervisning: skolahemma.se

    I ett läge där många skolverksamheter måste ställa om till nätbaserad undervisning är det vik…

  • alt=””

    Hur kan forskning kring användning av digitala verktyg användas i praktiken?

    Att undervisa i dagens skola innebär en stor mängd möjligheter och utmaningar. Inga snabba och en…

  • alt=””

    Går det att skapa integreringsvinster mellan digitalisering och kollegialt lärande?

    Jag upplever ofta i skolans värld att det finns väldigt många måsten.

  • Färgglada träarbeten på marknad i Marrakech.

    ICSEI 2020: Malmöexempel leder till tankar om leading-from-the-middle

    ICSEI-2020 (International Congress of School Effectiveness and Improvement) är en forskningsko…

  • alt=””

    Vilka faktorer är avgörande för att ett skolsystem ska lyckas?

    Det här är ett inlägg där jag går gör ett försök att sammanfatta en del av den forskning som…

  • alt=””

    Strategi 1 i Formativt förhållningssätt – att klargöra, dela och förstå lärandemål

    Begreppet “Bedömning för lärande” kan beskrivas i fem nyckelstrategier (se tidigare blogginl…

  • alt=””

    PRIO – vägen till en lärande organisation

    Du kanske har hört talas om PRIO och är mer eller mindre insatt i vad det handlar om. Kanske jobba…

  • alt=””

    ”Alla språk är språk för lärande”

    Sedan februari i år pågår ett pilotprojekt i Malmö stad gällande Translanguaging (transspråkan…

  • alt=””

    Om att tänka kritiskt och inte anamma varje ny frälsarlära

    David Didau tillhör den nya vågen av intressanta skoldebattörer från Storbritannien som verkar i…

  • alt=””

    Nio kännetecken på framgångsrika skolor

    International School Leadership (ISL) är i full gång.  Förra veckan genomfördes det andra av tr…

  • Bekymrad man med hjärta som gått i kras.

    Kausalitet – orsak och konsekvens i historieundervisningen

    Många av oss har någon gång varit med om att en relation tar slut. Vissa av oss har blivit dumpad…

  • Vy över Singapore.

    Malmömodeller i Singapore

    På ICSEI-konferensen i Singapore träffades forskare, politiker och praktiker för att diskutera sk…

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook