Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  • alt=””

    Trygghets- och utvecklingssamordnare

  • alt=””

    Läsglädje och motivation väcks i textsamtalen

    Läsglädje och motivation väcks hos eleverna när de får samtala om litteratur utifrån etiska oc…

  • Digitala verktyg i förskola

  • Personer målar figurer på asfalten med krita.

    Sensommarens jazzgrupp

    Så vacker denna munnens linje hos alla – sensommarens jazzgrupp*

  • alt=””

    Vad gör en rektor?

    Frågor som jag ofta får av elever, stora som små: "Är det roligt att vara rektor?" "Vad gör en …

  • Sex skolledare håller om varandra.

    Förbättra eller bara utveckla?

    Vad menar vi egentligen menar med distribuerat ledarskap?  Fredagen den 24/3 inföll den första tr…

  • Siluetter av två barn på teater.

    Den förSKRÄCKliga barnkulturen

    Vi åkte till Centrum för barnkulturforsknings årliga symposium vid Stockholms Universitet och det…

  • Vy över Seattles skyline.

    Resan fortsätter på hemmaplan

    Att delta på TESOL kräver god förberedelse och innebär långa och intensiva dagar, ibland från …

  • alt=””

    Men hur gör man då?

    Skolverkets checklista för ett språkutvecklande arbetsområde är lång. Här är ett axplock:

  • Gråklädda människor håller i dockor och ser förvånade ut.

    Vi gick på teater

  • alt=””

    Unga filmjuryn har en motivering klar

  • Barn sitter på golvet och tittar på vagnar på väggen.

    Upplevelsebaserat lärande ger resultat

    Holmaskolan har arbetat med en modell som de kallar upplevelsebaserat lärande i några år nu, och …

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook