Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Organisation och ledarskap
    • Undervisning
    • Forskning
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  • Räls och en ensam tågvagn utanför Auschwitz.

    Inför Förintelsens minnesdag 27 januari

    Torsdagen den 27 januari, är det den internationella minnesdagen för Förintelsens offer.

  • Två pedagoger står i klassrum på Nydalaskolan.

    Programmering som en del av undervisningen

    För eleverna i årskurs fem på Nydalaskolan ingår programmering som en självklar del i undervisn…

  • alt=””

    Kollegialt utbyte över hela Europa

    Malmö stads Grundskoleförvaltning har fått ett sjuårigt Erasmus+projekt godkänt som varar från…

  • alt=””

    Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt på Malmö delar

    Språk- och kunskapsutveckling går hand i hand när ny kunskap tillägnas och uttrycks genom språk…

  • Flera personer lägger sina händer på varandras händer.

    Strukturerade samtal som fokuserar på elevernas lärande – ensam är inte stark

    Structured conversations that focus on student learning are both urgent and essential. (English Text…

  • Två tecknade figurer med regnbågsfärgat hår.

    Att leda en normkritisk process – del 3

  • Rebecca Stucker, Björn Westerström och Mirjam Katzin

    Detta arbetar antisemitismprojektet med

    Vi som ansvarar för temabloggen Kibitz heter Rebecca Stucker, Björn Westerström och Mirjam Katzin…

  • Lärare i digitalt möte

    Lärare ser både möjligheter och utmaningar med digitala verktyg

    Hösten 2020 fick vi ett spännande uppdrag att försöka förstå och sprida kunnande om vad digita…

  • alt=””

    Ett helt nytt stödmaterial

    Under hösten 2020 fick vi en fråga om stödmaterialet för språk- och kunskapsutvecklande undervi…

  • De Globala målen uppskrivna i ordning.

    InnoCarneval i förskolan

    InnoCarneval i förskolan med yngre barn. Ett projekterande språkligt arbetssätt som skapat stora …

  • alt=””

    Nystart för grundskolans språknätverk

    Grundskoleförvaltningens språkutvecklarnätverk har återuppstått. Nytt år och nya löften – k…

  • alt=””

    Vi utvecklas ständigt tillsammans i en internationell kontext

    I takt med digitaliseringens utveckling ställer det också krav på oss att stanna upp och reflekte…

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook