Pojkars skolresultat: Om svårigheten med att gå från ”stökig” till ”seriös”
5 mars 2024
Pojkar upplever att de blir behandlade som grupp i skolan och att de därmed som individer har svår…
5 mars 2024
Pojkar upplever att de blir behandlade som grupp i skolan och att de därmed som individer har svår…
6 april 2020
”The show must go on”! Kommunikation och lärande processer stannar inte upp i coronatiden, vi b…
26 mars 2020
Jag tänker på enkelheten i ordet tillit, oavsett om jag läser fram eller baklänges blir det till…
23 mars 2020
För att genomföra handledning i ögonblicksforskning är det centralt för mig att skapa en atmosf…
22 oktober 2019
Vi befinner oss i slutfasen av forskningscirkeln ”Processer för inkludering på riktigt”. Dä…
18 oktober 2019
Jag har gett namnet “Ögonblicksforskning” till den här processen. Bakgrunden är behovet som k…
17 maj 2018
Ögonblicksforskning i Tromsö aktionsforsknings konferens!
17 maj 2018
Ögonblicksforskning i Tromsö aktionsforsknings konferens!
17 maj 2018
Ögonblicksforskning på Tromsö aktionsforskningskonferens - att få respons på sitt arbetet.
17 maj 2018
Ögonblicksforskning på Tromsö aktionsforskningskonferens!
16 maj 2018
Vid frukost träffades vi på hotellet och alla såg förväntansfulla ut inför dagen. Några var u…
14 maj 2018
Ögonblicksforsknings erfarenheter från Malmös förskolor kommer att presenteras på aktionsforskn…