Hoppa till innehåll
Malmö stad

Pedagog Malmö Pedagog Malmö

  • Tema
    • Undervisning
    • Forskning
    • Organisation och ledarskap
    Flöde
    • Artiklar
    • Bloggposter
    • Poddar
    • Videor
  • Verksamhet
    • Anpassad skola
    • Elevhälsa
    • Fritidshem
    • Förskola
    • Grundskola F-3
    • Grundskola 4-6
    • Grundskola 7-9
    • Gymnasieskola
    • Skolbibliotek
    • Vuxenutbildning
  • Skolämne
    • Bild
    • Engelska
    • Hem- och konsumentkunskap
    • Idrott och hälsa
    • Matematik samt programmering
    • Moderna språk
    • Modersmål och minoritetsspråk
    • Musik
    • NO och teknik
    • Slöjd
    • SO-ämnen
    • Svenska och svenska som andraspråk
    • Teckenspråk för hörande
    • Ämnesövergripande
  • Om oss
    • Rapportserie: Forskning och skolutveckling i samverkan
    • Forskning och skolutveckling
    • Hela Malmö läser
    • Malmö delar - en didaktisk resurs
    • Lathund för skribenter
    • Pedagog Malmö live
    • Om Pedagog Malmö – Inspiration och kollegialt lärande för pedagoger
    • Prenumerera på vårt nyhetsbrev
    • Skribenter
  1. Hem
  2. Bloggarkiv
  • Olika bildstöd för anpassningar.

    Hur får vi eleverna att acceptera hjälpmedel och andra anpassningar?

    Vi är nog många som känner igen situationen: ”Eleven är ju hjälpt av det här men vägrar at…

  • alt=””

    ASL i en digitaliserad skola – del 4

    I tidigare inlägg har vi resonerat kring pennan och datorn samt förhållningssättet mot dessa. Vi…

  • Elever spelar teater på scen.

    Turboteater? För att det är kul!

    Katarina Svenning, Malin Sangberg Minör, Per Blom och klass 9X på Dammfriskolan har i samarbete me…

  • Skolbiblioteket avgörande för elevers resultat

  • Papper om normkritik ligger på bord.

    Inte slutstation, inte i mål – men en bit på vägen

    Pilotutbildningen Inkludering på riktigt - med 18  pedagoger från Malmös förskolor, grundskolor…

  • alt=””

    Skollogopedbloggen 1 år!

    I dag har skollogopedbloggen här på Pedagog Malmö funnits i ett år och jag tänkte att det kunde…

  • Klocka där det står att det är dags för feedback.

    Återkoppling som för lärandet framåt

    "När elever söker, eller åtminstone är öppna för, återkoppling från eleverna om vad eleverna…

  • Barn tittar med lupp på mossa.

    Arbetsdag i Måryd

  • Hiba och Susanne Ramberg står vid bord med blomma.

    E2C – European Second Chance School – en väg till anställningsbarhet

    Utvärderingarna visar att deltagarna i Malmö är mer än nöjda med utbildningen.

  • alt=””

    Det snackas om…

  • Grupp av människor med karta och papper i händerna.

    Samarbete med hela staden som klassrum

    Våga er ut utanför klassrummet med eleverna – det har vi uppmanat i den här bloggen och vi är …

  • Barn fotograferar graffitivägg.

    Ökat Skapande skola-bidrag till Malmö

    I veckan kom beskedet från Kulturrådet om hur Skapande skola-bidraget fördelas över landets komm…

Föregående Nästa
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontakt

GRF Stöd & Utveckling
Pedagogisk Inspiration
Malmö Stad
205 80 Malmö

pedagogmalmo@malmo.se

Blogga hos Pedagog Malmö

Kontakta redaktionen

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillgänglighetsredogörelse för webbplatsen

Malmö delar - en didaktisk resurs

Cookieinställningar

Följ oss på Facebook